Naprawa gąbki fotela samochodowego
Profesjonalna naprawa gąbki fotela samochodowego krok po kroku.
Pianka tapicerska, często nazywana gąbką tapicerską — produkowana jest z poliuretanu (PU). Popularność zdobyła dzięki temu, że jest wytrzymała, elastyczna, lekka, a jej produkcja nie jest droga. Dostępna w formie arkuszy, formatek i kształtek foteli stosowanych w przemyśle samochodowym — pozornie najprostszy materiał tapicerski.
Naszym zdaniem wybór pianki decyduje o jakości usługi, zwłaszcza w dłuższej perspektywie czasu. Jeżeli pianka będzie zbyt miękka, „ubije” ” się szybko a efekt Twojej pracy pójdzie na marne, klient wróci do Ciebie z reklamacją. Jeśli wybierzesz zbyt twardą, klient też będzie niezadowolony.
Przyjrzyjmy się, z jakimi piankami powinniśmy pracować w tapicerstwie samochodowym.
Pianki nowoczesnych foteli samochodowych nie różnią się na pierwszy rzut oka. Francuskie marki przestawiły produkcje tapicerek, wykorzystując technologię wtrysku. Najpierw szyją i ubierają tapicerkę na metalowy stelaż fotela, aby pod ciśnieniem wypełnić ją pianką. Efekt jest taki, że jakakolwiek zmiana tapicerki czy naprawa jest bardzo czasochłonna. Na szczęście w większości aut gotowe gąbki ubierane są w tapicerkę. Nie ma problemu z montażem nowej tapicerki samochodowej ani naprawą dowolnego jej elementu. Oczywiście, jeśli mamy naprawić fotel nie będziemy zamawiać gotowej kształtki u producenta. Wymiana gąbki w fotelu samochodowym jest znacznie kosztowniejsza niż naprawa. Cena gąbki fotela w samochodzie osobowym to wydatek min 600 zł.
Czego zatem użyć?
Jaka gąbka do siedzeń samochodowych?
Tapicerzy samochodowi wykorzystują najczęściej pianki o gęstości T25 po T35.
– T25 najbardziej popularnej i uniwersalnej pianki — do naprawy gąbki fotela się nie nadaje.
– T35 pianka tej gęstości zapewnia większą żywotność, zbija się znacznie wolniej, ale jest droższa, nadaje się do drobnych napraw foteli samochodowych.
Do bardziej skomplikowanych napraw, dobrze zaopatrzony tapicer samochodowy użyje specjalistycznych pianek.
W naszej pracowni stosujemy wyłącznie gąbki o gęstości min T40. Przy większych ubytkach — naprawy pianki siedziska lub oparcia fotela, używamy utwardzanej gąbki poliuretanowej wtórnie spienianej. (zdj.)
Naprawa pianki fotela samochodowego
Krok 1
- demontaż fotela
Krok 2
- ściągamy pokrowiec i przygotowujemy piankę do naprawy
Krok 3
- kleimy naderwania i pęknięcia gąbki
Krok 4
- mocno zniszczoną gąbkę wycinamy
Krok 5
- ubytek wypełniamy nową specjalistyczną utwardzaną gąbką i przywracamy jej originalny kształt
Krok 6
- naprawione miejsca usztywniamy i zabezpieczamy solidnie filcem tapicerskim
- boczek oklejamy centymetrowa pianką, w celu wyrównania ewentualnych nierówności
Krok 7
- oderwane rzepy zostają ponownie naklejone na gąbkę w miejscach gdzie później będzie mocowany pokrowiec
Krok 8
Naprawa pokrowca:
- zniszczony element wypruwamy, docinamy nowy i wszywamy go w pokrowiec
- ubieramy gąbkę w pokrowiec
skręcamy fotel: oparcie z siedziskiem, plastiki, rączki regulacji itp
Gotowy fotel można teraz zamontować w samochodzie.
Najnowsze komentarze